Tuesday, February 21, 2012

Baru Ku Tahu Dia

Tadi petang, aku sedang meluangkan masaku yang terlalu banyak dengan meneroka ilmu di Internet. Sambil tu, aku on tv. Astro Citra. Aku tak tengok sangat tv tu. Cuma dengar bunyi je. Waktu aku tengah sibuk main dengan touch pad laptop, tiba-tiba mataku tertangkap dengan satu tajuk telemovie : Selagi Masih Ada. Pada mulanya, aku tak peduli sangat. Masih juga aku teruskan dengan aktiviti belajarku. Tiba pada satu scene (aku pun tak ingat dah), aku terpana tengok wajah pelakon lelaki telemovie tu. Tengok info, nama dia Beto Kusyairy. Hm... Aku pernah dengar nama dia tapi tak lah aku update sangat. So, aku pun tengok lah sekejap telemovie tu. Sambil merehatkan fikiran yang sudah mula kusut. Dari 5 minit ke 10 minit ke 20 minit, akhirnya aku tengok juga telemovie tu sampai habis. 

Aku baru sedar, pelakon ni berbakat besar. Tambah-tambah lagi, dia good looking ;p Aku tiba-tiba teringat yang aku pernah tengok dia berlakon kat cerita Uri. Baru hari ni aku realise mata dia dan senyuman dia tersangatlah menawan. Waktu aku tengok telemovie Selagi Masih Ada tu kan, aku senyum sorang-sorang tau. Ye lah, dah jalan ceritanya sweet sangat-sangat! Aku tidak membuang masa. Sebaik sahaja aku selesai sediakan lunch tadi, aku terus buat 'research' tentang Beto Kusyairy. Banyak juga movie yang dia pernah lakonkan. Hinggalah aku tertarik dengan telemovie dia bersama Sharifah Amani; Kashaf Imani. Si Sut pun recommend aku tentang cerita nie. So, aku buat 'research' lagi. And terjumpa juga dengan movie ni online. Dan malam ni, aku luangkan masaku tengok telemovie ni. Wah... Makin menawan pulak dia ni aku tengok. Hohoho... And yes, that telemovie buat aku menangis sorang-sorang. Memang sebuah telemovie yang sangat-sangat bermakna.

Sambil aku tengok telemovie tu, aku terfikir pulak Zizan. Hm.. Beto, Zizan. Zizan, Beto. Apa yang common tentang mereka ni? Tiba-tiba aku teringat pulak dengan conversation aku dengan Helda suatu ketika dulu. Wah, ok. I am into bad boys! Not really bad, tapi yang ada bad boy look. Ye lah, yang ala-ala Mael Lambong. Hehe :p Ala-ala Irham (Awal Ashaari dalam Syurga Cinta). Ala-ala Kasha (Beto Kusyairy dalam Kasha Imani). Ala-ala Kasyah (Farid Kamil dalam Legenda Budak Setan). Ala-ala Haris (Aaron Aziz dalam Ombak Rindu) Hm.. Bad boys turn good? Sweet bad boys? Ah, macam tu lah. Hehe ;p Okay, I must drop the topic now :) Apa pun, I am proud to say that I am officially a fan of Beto Kusyairy now. Looking forward to his role in Istanbul Aku Datang :)

No comments:

Post a Comment