Friday, March 30, 2012

Ketika Itu...

Ok. Ni post kedua yang aku buat di pagi-pagi buta ni. Entah kenapa tiba-tiba aku teringat zaman ketika aku berada di universiti dahulu. Tak lah lama sangat. Tak sampai pun dua tahun aku grad :p Tapi anyhow, aku teringat sewaktu aku masih bergelar ahli Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) bagi Persatuan Mahasiwa/i Universiti Brunei Darussalam (PMUBD). Di saat hari perlantikan, hidupku mula berubah. Dari hidup yang monotonous kepada hidup yang lebih sibuk dan ya, banyak tanggungjawab yang harus dilaksanakan. Memang aku akui bahawa aku benar-benar baru pernah terlibat di dalam majlis pelajar atau pun apa-apa persatuan pelajar. Sebelum ini, di sekolah menengah, aku tidak pernah melibatkan diri di dalam hal-hal persatuan macam ini. Sehinggalah aku berada di universiti.

Aku sebenarnya amat bersyukur kerana aku pernah menjalani kehidupan sebagai seorang ahli MPP. Kerana dari sanalah aku memperolehi ilmu yang amat-amat berguna di dalam hidupku. Sejak dari sanalah, aku sudah pandai berfikir dengan lebih matang dan mendalam. Dan sejak dari situlah juga, hidupku bertambah bermakna dan berubah haluan. Aku betul-betul bersyukur. Dari ilmu kepimpinan hinggalah jalinan persahabatan yang terikat bagaikan sebuah keluarga; semua itu adalah sesuatu yang amat-amat berharga pernah aku perolehi di sepanjang kehidupanku bergelar seorang mahasisiwi. Kalau diceritakan satu persatu, tentu paaaaaaaanjaaaaang sangat. So, dipendekkan, jadilah post ini. Hehe.. Apapun, aku doakan agar keluarga MPP sesi 2007/08 sentiasa sihat sejahtera dan berjaya selalu di dalam hidup... Amin... :)

Actually, banyak lagi gambar tapi biar ni saja dulu... :) Love you all~

No comments:

Post a Comment