Friday, June 29, 2012

Majlis Pengislaman dan Birthday Combo

Semalam aku pergi ke rumah sepupuku di atas jemputannya. Dia dan adiknya masuk Islam. Aku dan kedua orang tuaku pergi ke sana. Alhamdulillah, majlis itu berjalan dengan lancar dan sempurna. Tiada cacat celanya. Aku juga bertemu dengan kakaknya, Nunoi. Wah, sudah lama tidak berjumpa, terasa rindu sangat di hati. Dia baru saja melahirkan anak pertamanya pada 16 Jun yang lalu. Anaknya masih merah lagi. Namanya Zara Aamily.

Sewaktu bercerita itulah aku mula teringat kisah sewaktu kami masih lagi muda remaja. Macam-macam cerita dan luahan hati yang timbul. Sekarang dia sudah berkahwin. Perbualan kami tidak lagi macam dulu. Biasalah kan, semakin meningkat dewasa, corak pemikiran pun berubah. Wah, rindunya... Sepulangnya aku dari sana, aku rasa gembira semacam. Entahlah, mungkin sebab sudah terlepas rasa rindu di hati.

Tadi tengahari pula, aku ada lunch date dengan kawan-kawanku, Nad and Sut. Oh yeah, Nad's sister pun ada. It was really a good time. Sudah lama tidak duduk dan bersembang macam itu, jadi macam-macam lah yang keluar. Hehehe... Love you girls!

Petang pula, kami menyambut birthday combo di rumah Nenek. Birthday Adik, and my two cousins, Diding and Azura. It was really fun! And the most fun thing was... The food that I prepared habis semua :D puas rasa di hati melihat semua ahli keluarga yang hadir kenyang. Masing-masing menunjukkan wajah puas. Hehehe... Ni yang buat aku ingin mendalami ilmu masakan lagi :D

Apa pun, hari ini dan semalam merupakan di antara hari yang begitu bermakna buatku... I feel different now. I feel...happier :) Semoga ikatan kekeluargaan kami tidak akan longgar buat selama-lamanya... Amin...

No comments:

Post a Comment