Saturday, September 15, 2012

Kenangan Terindah di Bulan September


Tengok tu? Cantik tak? :D :D 13 hb September, 2012. Hari Khamis. Hari yang tidak akan ku lupakan. Banyak kenangan manis yang berlaku pada hari ini. Aku tidak ada kuliah pada hari Khamis, jadi I decided to stay home je. Buat assignments dan mengulangkaji pelajaran. 

***
Jam 10:00. Aku terdengar bunyi enjin motorsikal sedang menuju ke kawasan rumahku. Posmen! :D :D Hahahaha entah aku tak tau macamana tapi memang dari dulu aku suka menunggu posmen. Suka sangat menerima surat walaupun hakikatnya aku jarang menerima surat. Hehehe... Dari bilikku, aku mengintai sang posmen yang menghantar surat ke rumah jiran. Tatkala dia melintas depan rumahku, aku hanya memerhatikannya. Hoping for him to stop by. Aku letakkan pipiku dan telapak tanganku di cermin jendela sambil memerhatikan ke mana arah tujunya sang posmen tadi. And yes! Dia singgah! Ada beberapa keping surat yang aku nampak dia masukkan ke dalam post box rumahku. Aku biarkan dulu perasaanku yang membuak-buak dan 'pura-pura lupa' akan adanya surat di post box kerana aku ingin menyiapkan assignment sebelum aku keluar rumah. Kes malas nak turun lah tu walaupun hati sudah terasa gatal sangat nak buka post box. Hahaha... Aku teruskan lagi dengan tugasan assignmentku.

***

Tengahari. Aku turun dan terus membuka post box. Ada sekeping kad untukku!! Menyampaikan pesanan untuk mengambil parcel di pejabat pos. Dan pada detik itulah aku tahu bahawa buku Diari Heliza Helmi sudah sampai! :D Dan pada petang itu juga, aku terus pergi ke post office and yes! :D :D Happy nya aku bila aku memegang buku itu!! :D Dan yang membuatku gembira ialah buku itu bersertakan autograph Heliza! Thanks to Ain (my friend in Kelantan, Ija's close friend) for making it happen! :D :D Oh, pada tengahari itu juga, Mummy ada bagi aku hadiah. Sepasang kain yang dia order dari adik kawannya dari luar negeri. Which negeri, I don't know but it is beautiful!!! Thanks Mummy!! <3 <3

***

Jam 5 petang. Aku sudah pun bersiap untuk pergi ke rumah Sut :D Untuk menghadiri barbecue. Satu plan yang sungguh-sungguh spontan :) Entah mengapa pada awal-awal itu aku nervous. Hehehe Mungkin nervous nak jumpa family Sut? Mungkin... Sebab belum pernah kenal mereka sebelum ni selain daripada Sut seorang... 

***

Jam 6 petang. Aku baru sampai di rumahnya. Traffic jam menyebabkan perjalanan 20 minit jadi sejam. Fuh~ Dalam kereta aku hanya menahan sabar dan mengasyikkan diri mendengar dan sing-along dengan lagu-lagu Miley Cyrus. Setibanya aku di rumah Sut, aku parked my car di belakang. Assuming my other friends sudah datang, in which my assumption salah. Haha.. Anyhow, aku berkesempatan bermain dengan si handsome Elman! OMG... He is so so adorable!!!! Eeeee~~~~~ Too bad I couldn't make him laugh very much. Belum cukup skills nak buat baby ketawa. Hehehe~ But yeah, he is sooooooo cute!!! I think I can smell him till now.

***

Jam 7++ Kawan-kawanku yang lain baru sampai. Aktiviti memanggang juga baru bermula. Hidangan kolo mee yang menyelerakan menjadi permulaan. Dan seterusnya sesi makan-makan dan hanging out. It was really a wonderful night. I just can't describe it in words. Only kami berlima yang faham apakah rasanya. Kami as in, me, Sut, Zira, Nad and Biqah :D Really, it was a fantabulous night. :D Ahhh... *reminiscing....the laughs, the smiles, the joy and happiness we shared that night...And thanks to Sut and sister sebab bagi aku that cute little blue frog for my iPad :D Ahli keluarga Sut memang baik-baik semuanya and we felt so welcomed. Homey rasanya di sana.. :D And aku pulang dari sana sekitar jam 1040 malam. Itu pun setelah adikku berkali-kali menghantar sms supaya cepat pulang sebab ada surprise katanya. 

***

Jam 1115pm. Aku sampai rumah. Setibanya aku di dalam bilik, adikku menyuruh aku menutup mata. And I did. As soon as I opened my eyes, I screamed! "Aaaaahhhhh~!!!!!!!!!! " and there it was, in her hands, I saw a paperbag with Zizan's pic on it. It's the Zizan's Fan Club paper bag! And immediately aku tahu apa yang ada di dalamnya. And yes! It is the polo shirt from ZFC!!!! Hampir saja aku menangis sebab terlalu gembira!! Rupanya my uncle ada menghantar that 'surprise' semasa aku berada di rumah Sut dan he didn't even tell me that he was coming! God, I was so so so so so happy!! And yes, I can't describe it in words how happy I was!!!!

***

September 13th, 2012. A day to be remembered. Full of surprises and happiness :D Alhamdulillah for giving me this day :D :D

2 comments: