Tuesday, December 04, 2012

Lembaran Baru

"He got married, yesterday?" Ku lihat jam baru menunjukkan pukul 5:12 pagi. Aku terima SMS itu awal-awal pagi lagi pagi dari ibu saudaraku. Tiba-tiba aku rasa gembira semacam. Gembira yang tidak mampu ku ungkapkan dengan kata-kata. Hatiku terus memanjatkan syukur yang tidak henti-hentinya. Alhamdulillah... akhirnya, bertemu juga dia dengan jodohnya. Alhamdulillah :) Ku doakan semoga dia kekal berbahagia hingga ke akhir hayat bersama isterinya...Amin amin amin...

Apapun, semua yang berlalu, dah berlalu. Aku sudah membuka lembaran baru. Sejujurnya, aku sendiri tidak dapat recall kenangan-kenangan yang pernah aku lalui bersamanya dahulu. Ada, tapi tidak banyak. Entah, mungkin sebab aku betul-betul mahu melupakan segala-galanya yang pernah berlaku. Aku percaya, Tuhan punya rencana yang lebih baik ^_^

Anyhow, lately, Mummy selalu mention pasal kawin. Tak tau lah kenapa. Mungkin sebab ramai orang yang dah kawin waktu ni agaknya. Sampaikan ada satu malam tu, aku termimpi ada rombongan masuk meminang! Yang menghantar rombongan tu bukannya calang-calang orangnya. Favourite Personality TV tu.... Adoi... Entahlah... Aku percaya jodoh akan datang tepat pada waktunya. For He has the greatest plans. All I can do now is pray. Dan setiap hari, muhasabah diri, memperbaiki apa yang kurang, menjaga hati, menjaga diri. Lagi pun, where can I find that one man who is willing to accept me just the way I am? Who is willing to take care of me and at the same time, jadi imamku sehingga akhir hayat? Ah well, I don't want to find him. I leave it to God to send him to me. In the mean time, I'm working hard to make my parents happy. Their smiles are my true happiness.

Good things come to those who wait, great things come to those who pray :) I took this from Zizan's fb account suatu ketika dulu.


Oh, talking about Zizan, Insya Allah, dalam masa 22 hari lagi, aku akan bertemu dengan the all-loving-and-awesome sisters dari Zizan's Twitter Family! ^_^ Booyah!!!!! <<<---that shows how excited I am! Hehe~ Till then, tootles.


1 comment:

  1. hope u can found the mr.Right for u kakak.. my pray with u ! muahhhxx ! izinkan sy curik that pic ! ;p

    ReplyDelete