Thursday, June 05, 2014

Hidupku indah...

Sedar tak sedar, rupanya kita sudah melangkah ke pertengahan tahun 2014. Alangkah cepatnya masa berlalu. Bila ku melihat kembali setiap peristiwa yang berlaku sejak dari bulan Januari tahun ini, alangkah bersyukur rasa di hati. Boleh dikatakan aku melalui banyak kenangan manis sejak bulan Januari lepas. Alhamdulillah… Sungguh aku tak tau macamana nak describe perjalanan hidupku pada tahun ini tapi aku sangat-sangat bersyukur kerana hidupku terasa semakin indah terutama dengan kehadiran orang-orang baru di dalam hidupku. Aku merasa sungguh bahagia dengan kehidupanku sekarang. Setiap orang yang pernah ku jumpa sejak dari awal Januari lalu banyak meninggalkan kesan di dalam hatiku. Kesan yang begitu dalam hingga membuatku terasa sayang untuk melupakan setiap kenangan yang pernah ku lalui bersama mereka. Setiap kali aku terkenang kembali saat-saat indah bersama mereka, aku akan tersenyum sendiri. Bagiku, mereka merupakan salah satu daripada sumber motivasiku setiap pagi aku turun bekerja. Seriously, thinking about them makes me happy inside… Dan juga, keluarga dan sahabat-handai yang sentiasa bersamaku sejak dari dulu lagi membuat aku sedar bahawa hidup ini tak bererti tanpa kehadiran orang yang menyayangi dan memahami kita.Sungguh, aku merasa begitu bahagia dengan anugerah-Nya yang terindah ini. 

Dan di kala waktu ini juga, aku masih tidak terlepas dari pertanyaan orang-orang yang ada di sekelilingku, “Bila kawin?” Entah, aku sudah immune dengan soalan sedemikian. Jawapanku senang saja, “Tunggu saja jemputan”. Aku sudah lali dengan pertanyaan sedemikian. Bagiku soalan seperti itu hanyalah dugaan dari-Nya. Aku percaya Dia akan memberikan yang terbaik buatku. So, I don’t have to think too much about it. In the mean time, I’m living my life fully. Enjoying the bits and pieces of my life. *smiling widely* I really can feel the happiness inside me right now. Like, there is a garden of blooming flowers inside me. Harum semerbak,  berwarna-warni dan indah… Hanya Dia saja yang tahu perasaanku pada waktu ini… Alhamdulillah…

Anyway, baru-baru ni, aku dan kawan-kawanku cuba menjinakkan diri dengan bidang drama dan short film. Kami sama-sama menghasilkan siri drama Tarbiyyah yang diadaptasi dari buku Pujuklah Hati, tulisan Bonda Nor. Memang ia sesuatu yang datang secara spontan dan random tapi di atas usaha dan semangat kami bersama, sekarang episode 1 drama tersebut sudah di dalam proses editing. Hanya tinggal masa untuk premiere sahaja lagi. Semoga niat baik team Ulfah Jannah akan sentiasa dipermudahkan. Amin.

In addition……ZTF is getting cooler and awesome-er now! Oh gosh, I love ZTF and I love Zizan Razak! :D :D He’s been so supportive and so~~kewl! Love you so much brother! <3 <3 <3 Can’t wait to see you again soon! And the rest of my sisters too! :’D Sekarang Zizan sedang berada di Jepun. Wait till you get back home and we have a surprise waiting for you.

No comments:

Post a Comment