Friday, May 15, 2015

Hidupku indah


بسم الله الر حمن الر حيم

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Alhamdulillah, hari ini aku diberi kesempatan untuk hidup lagi sehari dan menikmati segala kurnia yang dberi oleh Allah SWT. Kurnia dari segi rezeki masa dan kesihatan, dan juga peluang untuk meluangkan masa bersama keluarga dan sahabat-sahabat yang dikasihi. Alhamdulillah di atas rezekiMu ini ya Allah...

Sejak aku bergelar seorang Muslimah, aku dapat merasakan hidupku sungguh-sungguh bermakna. Terasa hidup ini mempunyai arah dan tujuan. Alhamdulillah, Allah permudahkan setiap urusan. Selain daripada kursus di Pusat Dakwah Islamiah, aku juga mempunyai sahabat-sahabat dan ahli keluarga yang sentiasa membantuku. Sungguh, inilah kehidupan yang aku impikan selama ini. Begitu sempurna. Begitu indah. Alhamdulillah ya Allah... Terima kasih ya Allah kerana telah memilih aku menjadi di antara hamba-hambaMu ya Allah... Setiap nafasku, setiap langkahku, setiap urusanku, aku lakukan demiMu Allah... This is such a beautiful life... 

Anyhow, 13.5.2015 marked our first year anniversary for Ulfah Jannah. Alhamdulillah, jalinan persahabatan kami berkekalan hingga sekarang. Malah semakin erat :) Sehingga sekarang, sudah 3 siri drama tarbiyyah kami hasilkan. Dengan izin Allah jua, setiap urusan kami dipermudahkan. In sya Allah, akan ada lagi siri drama yang seterusnya. Selagi mampu, dakwah akan tetap diteruskan. 

And... I am so happy now. Benar... Tiada istilah kebetulan. Semua yang terjadi memang ada sebabnya tersendiri dan Allah Maha Mengetahui. Setiap perancangan Allah itu sungguh sempurna sehinggakan aku sendiri tak mampu untuk merungkainya dengan kata-kata. I believe, truly, I have found my other half. He really is a great person, inside out. How did we met? Biarlah rahsia. Tapi, he has been there all this while. Cuma, hati kami waktu itu tidak tertumpu pada arah yang sama. Sekarang, Alhamdulillah... Rancangan Allah itu sungguh-sungguh indah dan membahagiakan. In sya Allah...in sya Allah...in sya Allah... Semoga dipermudahkan dan semoga dimakbulkan semua doa yang baik-baik. Aamiin~ 

Dan akhir sekali, ZTF. Alhamdulillah, ZTF kini sudah mampu berdiri sendiri. Syabas dan tahniah buat mereka yang telah berusaha untuk membawa ZTF hingga ke tahap ini. Aku cuma mampu tersenyum melihat hasilnya. Tahniah ZTF, tahniah Zizan. You have now got yourself a big family and I am proud of you Zan :) I will always cherish this friendship we have until forever. 

Okie, that's all for this time :) In sya Allah, 'till next time :)

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. auuuwwwww... gembira akak melihat coretan istimewa mu di para 4 itu.. sesungguhnya perancangan Allah SWT itu Maha Adil.. Maha Istimewa.. semoga dipermudahkan dan diberkati oleh-Nya adikku..

    #LoveFromMalaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kak :) Aamiin aamiin aamiin~ In sya Allah :)

      Delete