Friday, October 28, 2011

Sape by Jerry Kamit


Alunan muzik ini sering mengingatkan aku pada kampung halamanku. Setiap kali ia dimainkan, wajah tua kedua orang nenekku terbayang-bayang, membuatkan aku semakin rindu pada mereka. Aku sayangkan mereka sangat-sangat. Tidak nyaman rasanya kalau tidak lawat mereka dalam masa seminggu. Sering kali aku rindu akan suara nenekku, Nini Mayang. Begitu juga dengan Nini Jinggo. Sayangku pada mereka tidak mampu ku ungkapkan dengan kata-kata. Merekalah penyebab aku ingin sentiasa berada di kampung. Senyum dan tawa mereka pengubat hatiku yang kadang kala tidak tenteram dengan hal ehwal kehidupan bandar. Masakan Nini Mayang juga yang membuatku sentiasa berselera setiap kali aku masuk ke dapur. Air tangan yang tiada tandingan...Saaaaaaaayang nenek! :D

No comments:

Post a Comment