Monday, October 06, 2014

Ready to love.

Semalam merupakan hari terakhir team Ulfah Jannah mengadakan sesi shooting Guru oh Guru. Semuanya berjalan dengan lancar, Alhamdulillah... "Trust Allah and everything will always turn out fine" Magic, setiap yang kami kekurangan pada setiap kali shooting, mesti ada saja yang boleh mengganti. Mungkin itulah di antara bukti tanda restu dariNya kerana niat kami hanya satu...iaitu untuk menyebarkan dakwah. Sekarang, filem pendek Guru oh Guru sedang di dalam proses editing. Can't wait for its release! *iski*

Anyway, lately kan, I have been thinking a lot. Like, a lot. But I can't really put them in proper words. Let's try to put them in a poetry, like this:

Ingin rasanya aku lari
Lari dari yang membelenggu fikiran
Lari dari yang mengikat hati
Tapi...
Aku tak mampu
Aku tak berdaya
Kerana hati ini
Kerana fikiran ini
Sentiasa menuju ke arah itu
Aku pasrah
Aku redha
Aku hanya serahkan padaNya untuk menentukan
Kerana aku tau
Dia Maha Mengetahui siapa yang aku perlukan
Dan siapa yang perlukan aku

So, yeah :) Nasihat kawanku masih melekat di mindaku. 'Be open'. I know, I am in the state of 'be open' now. As I posted before, I have already found the answer during my vacation and that answer had led me to many conclusions. It, too, led me to the state of 'be open'. It feels good :) And now, I can confidently say, I am ready to love again...I'll just let the time decides cos' I know setiap perancangan Allah itu memang sempurna. "Trust Allah and everything will always turn out fine" 

Anyhow, I miss Terengganu already! Huhuhu~ I miss Ibu, Zizan and his whole family. And I miss my ZTF family too! T_T Thinking of having another vacation with them. Semoga dipermudahkan semunanya. Amin~

No comments:

Post a Comment