Friday, March 30, 2012

Jika Dia Milikku...

Bismillah Walhamdulillah Wassalatu a'la Rasulullah

"Ya Allah",
Seandainya telah Engkau catatkan
Dia milikku, tercipta untukku,
Satukanlah hatiku dengan hatinya
Tetapkanlah kebahagiaan antara kami
Agar kemesraan itu abadi
Dan Ya Allah, Ya Tuhanku Yang Maha Mengasihani,
Seiringkanlah kami melayari kehidupan ini...
Ke tepian yang sejahtera dan abadi

Ya Allah,
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku,
Bawalah ia jauh dari pandanganku
Luputkanlah ia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan

Serta Ya Allah, Ya Tuhanku Yang Maha Mengerti
Berikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agarku bisa bahagia
Walaupun tanpa bersama dengannya

Dan Ya Allah, Yang Tercinta
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah
Walaupun tidak bersama dirinya

Ya Allah, Ya Tuhanku
Pasrahkanlah aku dengan Takdir-Mu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini

Ya Allah,
Cukuplah Engkau sahaja yang berada di hati ini
Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini
Jangan Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini mahu pun di akhirat
Jauhkanlah aku dari kemaksiatan dan kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yang Engkau redhai
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh
AMIN...YA RABBAL AL'AMIN...

Image source : tumblr.com


2 comments:

  1. Aminnnn~ sama2 lah tani berdoa untuk menjumpai 'dia', jodoh tani :D

    ReplyDelete