Monday, April 30, 2012

12M1212 and Zizan

"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari. Dia datangkan petir dan kilat. Kita tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari. Rupa-rupanya Allah memberikan kita pelangi"

Tadi pagi, aku bangun dengan kepala yang terasa amat berat. Pandanganku bagaikan berpinar-pinar. Tubuh terasa sengal-sengal dan sakit. Tak sanggup rasanya bangun. Betul-betul berat rasa kepalaku. Akhirnya, setelah berfikir, aku mengambil keputusan untuk MC sahaja hari ini. Nanti petang sahaja aku datang untuk sesi extra class bersama penuntut-penuntut tahun 11.
Di sepanjang pagi, aku hanya mampu tidur dan berehat. Tidak sanggup rasanya ingin berbuat apa-apa. Namun, ku kuatkan hatiku untuk pergi ke sebuah klinik swasta. Untuk medical check ups and getting an MC. Pulang saja dari sana, aku tidur lagi. Tengahari, aku tersedar. Masa untuk lunch sebelum pergi sekolah. 

Sebaik sahaja aku selesai lunch, tiba-tiba uncle ku telefon. Katanya ada orang dari UBD called di kampung. Ambil borang master. I was like, "Wah!!" Happy tidak terhingga. Tapi di dalam hati, tetap berdoa agar berita yang bakal ku terima ini sesuatu yang ku tunggu-tunggu. I spent my 2 hours+ at school for my students, and after that, I went to UBD. ILIA, specifically.

And guess what, I got this!




I was like, "Eeeeep!" masa di dalam lift. Hohoho~ Happy nya aku tidak terhingga. Hatiku tidak henti-henti memanjatkan syukur ke hadrat Ilahi kerana telah memakbulkan doaku selama ini. Alhamdulillah~ :)


Anyhow, di kesempatan ini (eseh), I, ZFCBN, would like to wish our hero, Zizan Razak, to get well very-very soon! Kesian, yesterday I received a news that he got admitted to the hospital because of muscle stress. He's overworked :'( But yea, he will recover as soon as he gets enough rest. Wish I could pay him a visit too...but...ah well...Doaku untukmu Zizan, semoga kembali sembuh seperti sediakala. Weird huh, aku pun demam because of not enough rest... Can't wait to see that smile on your face, Zizan! :)

2 comments:

  1. Congratz Noniee~~ *hugs* n get well soon ye. Betul tu.. After the rain, rainbow will follow :D. Semoga u sukses selalu, Amin~~ ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Nad~ :) :) Let's wait for your good news lagi :D :D *hugs! Amin amin amin~you too NAd~ :'D

      Delete